En tomte

Jag hade på känn att läkare L inte tänkte prata mig och jag hade rätt. Hon skickade en tomte på mig istället. Nu brukar det vara AT läkare som jag benämner som tomtar men jag har utsträckt mig till att det även är korrekt för ST läkare. Att jag kallar dem för tomtar beror på att man kan önska hur mycket man vill men de har ändå ingen makt att uppfylla önskningarna. Jag har i och för sig också kallat AT läkare för satans lärjungar och det stämmer också bra med tanke på de flesta läkarna här


Nåväl en käck ST läkare dök upp för att prata med mig. Tidigare har jag bara vägrat prata med dem men jag beslutade mig för att låtsas vara trevlig. Det fungerade ett tag. Läkarna här verkar vara övertygade om att jag inte åkte till undersökningen i uppsala för att jag är rädd. Så måste det ju vara... Efter att ha lyssnat på det ett tag tröttnade jag och gick helt enkelt ut ur rummet. ST läkaren verkar tillhöra den naiva skaran för det verkade som om han trodde att jag skulle återvända till rummet. Det tog en stund innan han gav upp och lämnade mitt rum

Kommentarer