Foton som väcker minnen

Jag satt igår och rensade bilder på min externa hårdisk. Många bilder hade jag inte tittat på under många år. Så många bilder blev inte slängda utan det blev mer att jag tänkte tillbaka på allt som har varit. En av bilderna som fick mig att le lite är bilden här nedanför.
Det är en bild från ett par år sedan. Jag fick för mig att jag skulle göra TFU-G och får jag för mig något måste det givetvis göras. Underligt nog klarade jag faktiskt granskningen för att få göra TFU-G. Det i sig är rätt rubbat eftersom jag är och var då dömd för våldsbrott. Nu blev det aldrig så att jag fullföljde utan jag hoppade av efter några dygn. Det här med att marchera runt och lyda order var inte riktigt min grej. Att stå och svettas i en korridor och vänta på befäl som skulle inspektera att alla såg korrekta ut kan kanske vara okej en gång men inte mer. När en käck person sedan kom på att vi kunde växla mellan vapenträning och att göra situps så var min gräns passerad. Bilden visar då hur matlådorna såg ut, det var inte rolig mat. Jag lärde mig i alla fall att jag inte alls skulle passa som soldat och lärdom är alltid bra

Kommentarer