Ny dag på dårhuset

Eftersom det är helg så kommer det om möjligt hända ännu mindre här. Om ca en halvtimme är det dags att äta igen. Jag lär inte få gå ut idag heller, jag måste ha med mig två vårdare och idag finns det inte personal till det. Jag hoppas att det inte kommer in några fler patienter under helgen men det gör det säkert. Vi är 15 nu på en avdelning med 12 platser och det är inte muntert att vara instängd med så pass många. En del mår riktigt dåligt psykiskt, en del är dementa och en del vet jag inte riktigt vad de gör här egentligen. Nu finns det nog en hel del av patienterna som inte heller fattar vad jag gör här. Jag kan nog uppfattas som rätt normal i alla fall under en begränsad tid=).
En i personalen sade en intressant sak till mig för någon dag sedan. Han sa att en del av personalen kan tycka att jag är lite obehaglig för jag analyserar personalen och har koll på vad som sker på avdelningen. Det kan jag givetvis inte förneka, sanningen är nog att jag har mer koll på personalen än vad de har på mig. Något lär man roa sig med och då kan man lika gärna ha koll på vilka i personalen som man kan lura till sig svar av och annat bra. Det finns saker som personalen inte får avslöja för intagna men på varje avdelningen finns det alltid någon som det går att lura av information. Jag är nyfiken av mig och vill jag veta något så tar jag reda på det, oftast lyckas jag i alla fall.

Kommentarer