Övertomte eller bara vanlig tomte?

Svårt det där att klassa in en del rätt. Att jag blir lite osäker beror på att det tydligen var en ST läkare som hade hunnit långt i sin utbildning som jag fick äran att träffa idag. Med tanke på att det finns läkare och överläkare så borde kanske ST läkare klassas som övertomtar. Övertomte får det nog allt bli. Hennes uppdrag idag var att övertyga mig om hur bra det skulle vara om min sambo är med på ett möte med läkaren. I deras fantasivärld så skulle det leda till att min sambo känner sig tryggare med att ha mig hemma. Jag känner att deras logik i vanlig ordning brister rätt mycket. Hur en läkare som inte har träffat mig en enda gång under det här året skulle lyckas med det är ett mysterium. Läkare är inte några magiska varelser med magiska krafter. Vad jag säger är väldigt mycket mer trovärdigt än något som de kan säga till min sambo

Kommentarer