Syftet med elever har ju alltid varit att lura dem så vad har hänt

Varje gång som jag har varit inlagd så har det funnits en bunt yngre människor som smyger runt och jobbar lite och de är elever. Jag har inte känt något större behov av att ta reda på om de läser någon vårdutbildning eller varför de är här. Jag ser dem mest som utfyllnad och tidigare har jag mest testat dem för att se om de har någon koll på vad jag får och inte får göra. Idag när jag tänkte duscha så såg jag inte till någon personal(inte ovanligt, de försvinner oftast i flock) utan den enda jag såg till var en elev. Så jag bad honom om rena kläder och hans reaktion blev att börja leta efter personal, antagligen för att höra om jag har några restriktioner. Tidigare så skulle jag ha utnyttjat det maximalt och sett till att jag hade fått ett par byxor med snöre. Inte för att jag planerar att hänga mig nu utan mest för att det är rätt underhållande att se hur nojig personalen blir när de inser att jag har ett snöre. Till min förvåning så gjorde jag inte det utan sa att jag skulle ha ett par byxor utan snöre. Frågan är nu vad som har hänt. Har jag blivit trevligare mot lättlurade människor eller är jag för trött för att orka jävlas?

Jag såg min favorit sjuksköterska S skymta till i korridoren men jag kände inte för att hälsa på honom för han var i följe med läkaren med en ohälsosam relation till sin handväska. Hade jag gått fram skulle säkert läkaren talat till mig och det orkar jag då inte.

Kommentarer