Uniformen är på

Jag  hade tur och fick i alla fall prata med en av de vettigaste läkarna så det får jag tacka för. Nu ville hon inte släppa ut mig idag utan var av åsikten att det skulle vara bra för mig att vila upp mig några dagar. Jag kan inte opponera mig så mycket mot det för jag behöver vila. Däremot så skrämmer läkarna alltid livet ur mig när de säger att det inte ska bli en lika lång vistelse här som tidigare. Att det skrämmer mig beror naturligtvis på att jag har varit inlåst i 6mån i ett sträck och en så lång vistelse har jag då aldrig tänkt mig att uppleva igen. Som jag ser det är en lång vistelse allt som varar mer än en vecka och det känns som om jag och läkarna har väldigt olika referensramar till vad som är långt. Så i vanlig ordning sitter jag var jag sitter och nu är det på avd 95 på Säter. Jag har blivit uppgraderad från en madrass på golvet i samtalsrummet till en säng i ett rum så det är ett stort framsteg. Nu är det naturligtvis inget klagomål mot personalen för är avdelningen full så är den och då blir personalen tvingade att försöka lösa det på bästa sätt. När jag är inlagd så är det uniformen som gäller eller i alla fall delar av den. Jag väljer att ha egna underkläder och landstingets vita T-shirt skippar jag men blåa byxor,strumpor med halkskydd och en kofta som inte kan vara smickrande på någon lufsar jag runt i.

Poliserna som körde hit mig igår var trevliga men en av dem hade tydligen varit med när jag hittades i skogen när jag hade gjort/gjorde ett självmordsförsök. Det är väl kanske bra att få höra deras version och hur fel de tyckte att det var att jag bara blev släppt av IVA dagen efter men samtidigt kan det vara lite jobbigt att höra. Jag har inga minnesbilder och att då få höra att flera poliser blev tvingade att hålla fast mig och att jag var alldeles borta på blicken var inte så roligt. Men de var som sagt trevliga och de fick nog båda en lite större inblick i hur det är på Säter och det tror jag att det är nyttigt att poliser får. De transporterar folk hit och lämnar an dem och sen verkar det inte som om de vet så mycket mer om det är.

Kommentarer