Vad retar jag upp mig på idag då?

Nu finns det nog inte många dagar som jag inte retar upp mig på något. Idag blev jag irriterad när jag gick in i min journal, hade det varit min journal från psyk hade jag nog blivit mer upprörd. Det fanns nu en notering om att jag hade ringt och förklarat att jag inte tänkte komma och inte ville ha en ny tid. Det är helt korrekt och naturligtvis inget som irriterade mig. Det jag reagerade på var att det i noteringen även fanns information om vilken dag en av undersökningarna var planerad till. Den informationen hade inte jag fått tidigare, i sak gör det ingen skillnad men jag tycker allt att patienter ska få mer information än vilken avdelning de ska läggas in på och att vårdtiden blir ca 5 dagar. Lite känns det som om jag blir behandlad annorlunda efter att en läkare skrev in i min vanliga journal vad jag har för diagnoser och att jag hängde mig på psyket. Jag tycker inte att det är information som man behöver ha för att behandla fysiska fel på mig

Kommentarer