Återställd?

Ibland funderar jag över om läkarna verkligen hade rätt när de skrev i mina papper att jag blev helt återställd efter att jag hade hängt mig. Det tog ca ett halvår innan jag fick tillbaka full känsel i ansiktet så utvändigt är jag helt okej om man bortser från ärret runt halsen. Nu är ärret så pass blekt så det finns nog ingen som träffar mig som tänker på det. Hur det har påverkat min hjärna vet nog ingen. Själv tycker jag att jag tappar ord oftare och jag har svårare att komma på varifrån jag känner igen människor. Som idag träffade jag på en människa som jag kände igen och jag hälsade givetvis. Sen tog det ytterligare en stund innan jag kom på vem det var. Att jag tappa ord stör mig nog mest och att jag ibland blir tvingad att läsa en mening jag har skrivit flera gånger för att kunna avgöra om den låter vettig eller inte.

Kommentarer