B-vitamin

Innan läkaren för ett tag sedan satte vårdintyg på mig så ville han ta ett par rör blod av mig för att kolla mina värden. Jag gick med på det och resultatet av det mesta fick jag först veta på dårhuset. Jag fick då veta att jag hade b-vitaminbrist, mina värden var inte jätte dåliga men dåliga.  En sjuksköterska på dårhuset berättade att hon rödmarkerade mina värden så att läkaren inte skulle missa det. Någon läkare pratade inte med mig om det så efter ytterligare några dagar gjorde en annan sjuksköterska en till notering i min journal. Jag och en skötare skämtade om att läkaren inte brydde sig om det eftersom det var mer praktiskt att jag var trött och bara sov på avdelningen. Nu var det bara ett skämt men jag skulle inte bli förvånad om det är en del av sanningen. För läkaren så är det givetvis lättare att ha mig på avdelningen när jag inte orkar ägna mig åt kreativa påhitt. Ingen läkare på dårhuset pratade med mig om b-vitaminbristen och det är faktiskt rätt underligt med tanke på att jag vet att patienter som har det brukar få erbjudande om att få en spruta med vitaminer. Nu har jag på eget bevåg börjat ta b-vitaminer och jag hoppas att jag blir lite piggare. När jag läste om b-vitaminbrist så kunde jag bara konstatera att det är rätt många symptom som passar väldigt bra in på hur jag mår

Kommentarer