Finns oftast en anledning till att jag ogillar någon

Det här inlägget är ett sådant som jag har funderat på om jag borde skriva eller inte. Efter lite funderande beslutade jag mig för att skriva. Främsta anledningen är att jag är av åsikten att om man har skrivit A så får man ta och skriva B. En annan anledning är att visa att det inte är så att jag ogillar läkare utan anledning. Jag har spytt en del galla över en av avdelningsläkarna på dårhuset och det förtjänade hon. När jag hamnade på dårhuset fick jag i vanlig ordning frågan om hur de skulle agera om någon ringde och frågade något om mig. Svaret jag gav var att ingen information om mig fick ges till någon.

Sen gick det en tid och puckot till avdelningsläkare ringde min sambo och informerade honom om att jag hade varit på kardiologen. Främsta syftet till att hon ringde honom var för att även tjata på honom om att vi borde ha ett möte vilket jag motsatte mig. Den informationen fanns det ingen anledning för henne att överhuvudtaget delge någon. Nu vet jag givetvis vad lagen säger och även om hennes agerande i vanlig ordning var idiotiskt så kan hon enligt lagen (paragraf 16 och 17)hävda att det var okej att ringa min sambo i avsikten att få till ett möte. Att däremot berätta något utöver det hade hon ingen rätt till.
Oftast finns det faktiskt en rätt bra anledning till att jag ogillar någon

Kommentarer