Livförsäkring

Jag har sedan jag föddes en olycksfallförsäkring och den betalar jag duktigt på för det har känts dumt att avsluta den med tanke på att jag redan har fått ut pengar från den. Även om jag skulle leva i rätt många år till så har jag ändå gått plus på den. Någon livförsäkring har jag aldrig haft och har aldrig haft planer på att skaffa någon.

Ett försäkringsbolag tycker däremot att jag borde skaffa det, tror inte att de vet så mycket om mig. För ett tag sedan fick jag en hälsodeklaration som jag skulle fylla i, det har jag inte gjort. Det räckte med att läsa frågorna för att inse att om de skulle bevilja mig en livförsäkring så skulle det bli väldigt många undantag. Positivt var i och för sig att de lustigt nog betalar ut livvärdet om man tar livet av sig förutsatt att man tar livet av sig efter att det har gått mer än ett år sedan man tecknade försäkringen. Jag struntade som sagt i att fylla i hälsodeklarationen och tänkte inte mer på det. Igår fick jag ett sms från försäkringsbolaget som i stort sett uppmanade mig att fylla i hälsodeklarationen och om jag hade några frågor skulle jag höra av mig. Nu funderar jag nästa på att fylla i hälsodeklarationen bara för att se vad jag får för respons. Får jag tillräckligt tråkigt någon dag så kommer jag nog att göra det.

Kommentarer