Löven blir fler och fler

Kriget mot löven går så där. Jag krattar lite när jag orkar och sen trillar det ner mer löv och gräsmattan blir dold igen. Och jag krattar lite mer och sen börjar det blåsa och löven virvlar runt i vinden och envisas med att trilla ner i trädgården igen. Lite börjar det kännas som ett evighetsjobb men jag vet att det blir ett slut på det.
Jag velar fortfarande om att jag ska ta mig till läkarsamtalet på öppenvården nästa vecka eller inte. Det ger mig inget men jag skulle få chansen att ställa läkaren mot väggen med varför han ljög i mitt vårdintyg i mars/april. Och i värsta fall skulle han kunna sätta vårdintyg på mig igen och en ny vända på dårhuset ingår inte i mina planer. Får vela ett tag till. Jag tänker alltid att det kanske finns någon stackare som vill ha en läkartid på öppenvården och då är det onödigt att jag tar upp tid

Kommentarer