Menar väl men det blir tokigt

Det finns en hel del människor under åren som har gett mig råd. Flertalet som har gjort det tror jag bara vill mitt bästa men ibland blir det tokigt ändå. En del råd går inte att följa och andra är bara så konstiga att jag har funderat på om personen driver med mig. Det senaste underliga rådet fick jag av en läkare. Rådet jag fick var att undvika att stressa upp mig för annars kan jag få en stroke. Att inte stressa upp sig är ett bra råd men inte något som är lätt att följa. En stroke vill jag verkligen inte ha men blir jag stressad så blir jag.

Döden är jag inte rädd för utan det som skrämmer mig är att bli så pass skadad att jag bara blir ett paket. Det är något som jag har i bakhuvudet varje gång jag tänker på självmord, det kan gå fel och man kan överleva med hemska skador

Kommentarer