Något som jag har dåligt samvete för

Nu finns det flera saker som jag har gjort/som har hänt i mitt liv som jag har dåligt samvete för men det jag tänker på nu är alla resurser som på olika sätt har lagts på mig. Att jag har suttit på Säters sjukhus är dock inte något som jag har dåligt samvete för fast det har kostat samhället stora summor. Varje gång polisen har fraktat mig och framförallt förra året när mycket folk var engagerade i att leta efter mig har jag dåligt samvete för. Det finns inte många poliser i dalarna och när en bunt blir tvingade att leta efter mig innebär det att människor som blir utsatta för brott kan stå utan hjälp. Jag vill inte att andra ska lida på grund av mig. Nu är det givetvis inte min uppgift att besluta vad polisen ska prioritera och inte prioritera men det känns väldigt fel när resurser läggs på mig. När det gäller att frakta människor med vårdintyg hade jag tyckt att det skulle vara bra om det hade varit en uppgift som vaktbolag eller liknande skulle kunna ta över. I en stad handlar det inte om en lång resa men här på landet kan det bli en resa på några timmar. Jag är övertygad om att det finns vettigare saker som poliser kan och bör ägna sig åt.

Kommentarer