Ovanligt för att vara mig

Med tiden har jag fått mindre och mindre ha begär vilket gjort att jag istället för att köpa saker har sålt av en hel del ägodelar. Om jag upptäcker en bok som jag vill läsa har lösningen varit biblioteket. Gratis och jag slipper bli tvingad att hitta plats i en bokhylla för ytterligare en bok. För några dagar sedan upptäckte jag en bok som jag skulle vilja läsa. En snabb titt på Libris avslöjade att boken inte finns på något bibliotek i närheten. Jag funderade på om lösningen var ett fjärrlån men av erfarenhet har jag lärt mig att det ibland tar några veckor innan boken dyker upp på biblioteket här. Riktigt så lång tid har jag inte så otippat nog så beslutade jag mig för att köpa boken. Jag beställde boken från ett antikvariat så får se när den dyker upp, blev lite billigare än att köpa nytt och varje sparad krona är bra. Boken som jag ser fram emot att läsa är Min själ var mitt smycke
Människoöden har alltid fascinerat mig och att få läsa om hur det var på sinnessjukhus förr känns lockande. Får passa på och tipsa om antikvariat.net också, att köpa beg är snällt mot den egna plånboken.

Kommentarer