Så var öppenvården avklarad igen

Jag passade på att fråga läkaren varför han ljög i mitt vårdintyg i mars. Något riktigt svar på det fick jag inte utan han sa bara att han inte kom ihåg det. Det kom inte som en chock och det är faktiskt helt okej, jag framförde min åsikt om det och det är vad som kändes vettigt. Annars var det mest det gamla vanliga som jag fick höra. Lite tjat om att jag borde fortsätta med utredningen av mina binjurar och att jag borde tänka på hundarna. Om jag blir piggare av att "fixa" binjurarna så skulle jag orka göra mer saker med hundarna. Att skuldbelägga mig på det sättet gillar jag inte men jag förstår att läkarna försöker motivera mig på alla sätt som de kommer på. Lite prat om medicin som det alltid blir. Sen var det den vanliga uppmaningen att jag ska höra av mig om jag vill ta livet av mig. På det svarade jag i vanlig ordning att jag inte kommer att höra av mig. Och så var jag klar med öppenvården ytterligare en gång. Läkaren undrade om jag ville ha en ny tid om några månader men nja det är inte aktuellt

Kommentarer