Samling

En fördel med rena fönster är att det går att fota genom dem.
Snart drar älgjakten igång och givetvis så jagar inte jag. Det beror inte på att jag är emot jakt, äter mycket hellre kött från vilt. Att jag inte jagar beror mer på att det inte finns någon chans att jag skulle få vapenlicens. Inte heller har jag haft råd att fixa skjutproven till jägarexamen, det är inte billigt med ammunition och med tanke på hur dålig jag är på hagel skulle det krävas mycket övning. Sen tror jag även att jag skulle vara rätt värdelös på älgjakt. Jag skulle sitta på mitt pass och fundera på om jag kanske borde skjuta mig själv och då tänka på kulfång och annat viktigt. I det läget skulle garanterat en älg promenera förbi och jag skulle missa chansen att skjuta den och sedan skulle bara passgrannarna bli sura. Därför håller jag mig långt borta från jakt.

Kommentarer

  1. Trots det stora allvaret i detta inlägg kommer jag på mig med att fnissa för mig själv åt din galghumor och ditt finurliga sätt att formulera dig... Jag kan bara önska att du väljer att fortsätta leva... Om inte skall jag alltid minnas dig och hur roligt det var att läsa dina inlägg... Och tycka att det var synd att vi aldrig hann träffas... Egentligen är det inte så långt till dig om man tuffar fram på små skogsvägar, tror jag... Om du vill får du gärna spöka litet för mig och ge dig tillkänna nån gång ibland... Kanske släppa en kråkfjäder framför mina fötter eller så... Kram och ha en fin lördagkväll, kompis! //Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skriver alltid så snälla kommentarer. Tack

      Radera
  2. Det är ärligt menat, inte för att "vara snäll". Jag brukar säga vad jag tycker och känner, för det mesta... Det har hänt att jag fått fan för det men för det mesta är det bra att vara litet rak... Däremot kan man välja hur man ska formulera sina ord och jag försöker att inte uttrycka mig alltför bryskt och otrevligt. Kram igen! //Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Ärliga och raka människor är den kategorin som jag uppskattar och dit räknar jag dig

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den