Var jag en skicklig jägare i ett tidigare liv?



Som bekant så är det viktigt att analysera händelser i sitt liv och försöka förstå varför saker sker. Ibland är det dock svårt att förstå varför och om man kan förklara händelser men att det kan hänga ihop med ett tidigare liv så blir det lättare. I mitt fall blir det lite svårt eftersom jag inte tror på liv efter döden.
 Jag funderar lite över vad de vilda djuren har emot mig. Älgar har dykt upp med öronen strukna bakåt och varit allmänt hotfulla, en knipa har varit nära att flyga in i huvudet på mig, ekorrar har flertalet gånger skrämt slag på mig genom att skrika, det finns garanterat en hel del fler händelser som jag inte kommer på nu. Idag fick jag uppleva ett nytt sätt som vilda djur visar sitt missnöje på. Jag promenerade runt i godan ro och njöt av tystnaden och att se hundarna springa runt. Sen kände jag en ordentlig smärta i huvudet. Det visade sig bero på en fågel som satt högt uppe i ett träd. Den trevliga fågeln hade kastat en kotte i huvudet på mig. Nu kan det bero på slumpen att jag fick kotten mitt på huvudet men det tror jag inte. Fågeln satt säkert där och väntade bara på att någon människa skulle passera. Och när jag dök upp såg den mig som ett lämpligt offer, säkert skrattade den också när jag svor och funderade över vad som hänt

Kommentarer