Bättre att vara en räv?

Jag vet inte varför men en del djur får mig att le löjligt. Kanske hänger det ihop med att var jag växte upp var vilda djur gråsparvar. Här är vilda djur lite mer vilda.
När jag var ute och rökte hörde jag räven skrika och efter en stund sprang en stor fin räv på vägen. Räven är ett av djuren som får mig att le,inte om det är en skabbräv dock. I vanlig ordning fick den mig att tänka logiska tankar och jag kom fram till att det måste vara praktiskt att vara en självmordsbenägen räv. Om man är en räv och vill dö är det inte svårt. Det är bara att promenera runt några väl valda hus här i byn och sen får man ett skott i sig. Och sedan är man bara en vacker päls istället för ett vackert djur som skuttar runt och skriker. Lite värre är det nog om man är en räv som älskar livet men gör misstaget att promenera runt fel hus. Det är kanske inte bättre att vara en räv

Kommentarer