Bläddar i pärmen om mitt liv

Jag började fundera över när en del saker egentligen hände och enklaste sättet att ta reda på det är att titta i pärmen med alla papper från socialen och rättegångar. Under den här tiden skrev jag även dagbok men innan mitt självmordsförsök förra året slängde jag allt sådant. Jag ville inte att någon skulle läsa alla mina privata tankar.
En del noteringar från socialen är bara underliga och jag förstår inte varför de ens finns eller vad sägs om
" (Mitt namn) har klippt av sig håret och tonat det. Hon har även gjort hål i näsan och satt in en pärla."

Det finns även en kommentar från BUP som är så konstig att den fick mig att le. Kommentaren fälls när socialen pratar med en jourläkare på BUP och det är jourläkaren som yttrar det här.
"Flickan rymmer ju inte och äter-dvs inget annat oroväckande beteende"

Det är så mycket i alla mina papper som bara är konstigt och annat blir jag lite ledsen av att läsa. Hur kunde de ha så fel om mig och varför gjorde ingen något ordentligt när jag var 15-17?

Mest förvånad blev jag dock av att inse att jag faktiskt bara var 16år första gången jag blev dömd, trodde att jag var 17. Tydligen inte lätt att minnas allt

Kommentarer