Ryskt bläck av Tatiana De Rosnay

Den här boken läste jag när jag satt på dårhuset. Det var en av böckerna som fanns på avdelningen och av texten på baksidan att döma så lät den bra.

Bokomslag Ryskt bläck : roman (häftad)Nicolas har skrivit en bok som delvis bygger på hans familjehistoria som han av en slup fick reda på. Boken blev en stor succé och nu njuter han av livet som en framgångsrik författare. Hans förläggare tror att han är i full gång med att skriva en ny bok men så är ej fallet för han har fullt upp med att njuta av livet som känd. Nicolas anhöriga och vänner tycker att han i takt med berömmelsen har blivit mer yta än innehåll. Dagen kommer när Nicolas blir tvingad att fundera över sitt liv.

När jag har börjat på en bok så ska det mycket till för att jag inte ska läsa ut den. Den här boken funderade jag många gånger på att slå ihop och inte läsa ut. Nu läste jag ut den ändå men det är verkligen inte en bok jag kan rekommendera någon att läsa. Om man tycker att det är spännande att läsa om en ytlig människa som är otrogen så kan den kanske passa. Om man däremot gillar att läsa en bok med en bra och intressant historia så är den här boken helt fel.

Kommentarer

  1. Oj, vad kul att man kan tycka så olika böcker. Jag tyckte jättemycket om boken, tyckte att den var mysig och välskriven. Visst var han osympatisk men jag gillar ändå hur man på något sätt förstod varför. Jag gillar hur boken vävdes ihop även om det kändes som om den kunde fortsätta efter att den tog slut :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den