Nä det brukar jag ju inte skriva om

Det här med tvångsåtgärder är ju inte allt för roligt men jag har lärt mig att det bara är att lyda och acceptera. För mig är det mer regel än undantag att jag får genomgå en ytlig kroppsbesiktning när jag kommer till dårhuset eller har varit utanför dårhuset under tiden jag är inlagd. Jag tycker verkligen inte att det är roligt att klä av sig näck inför skötare men jag har lärt mig att det inte är någon mening att protestera. En del gånger har jag dock ansett att det inte görs en ytlig kroppsbesiktning av rätt anledning utan mer bara som ett straff. Så kände jag förra gången jag var inlagd och jag fick näcka efter att ha varit inlagd på kardiologen. Det fanns inte en möjlighet att jag skulle ha kunnat plocka på mig något när jag var uppkopplad till maskiner och hade en skötare som stirrade på mig hela tiden när jag var på sjukhuset. I det läget var det bara ett straff som jag ser det för att jag tog en överdos på avdelningen

Kommentarer