Några timmar kvar

Om några timmar går färden hem igen. Mitt mål är att hinna läsa ut en bok innan dess och det lär jag hinna. Psykvården här i dalarna lär nog dock alltid förvirra mig. I fredags kom jag hit efter ett självmordsförsök. Då fick jag träffa en tomte som gjorde en bedömning. På lör var det en ny bedömning och igår ytterligare en bedömning och idag får jag åka hem. Helt ärligt förstår jag inte om tanken är att man ska må bättre av det. Läkare V vet jag vill mitt bästa men det känns ändå väldigt naivt att läkarna tror att jag nu kommer att må bra och inte göra några självmordsförsök. Att de tror det beror på att jag tidigare har haft år i perioder när jag inte försökt ta livet av mig. Den här vistelsen på dårhuset är den tredje i år och förra året var jag inlåst en lång period. Bevisligen hjälper det inte mig så varför jag blir inlåst förstår jag inte

Kommentarer