Så ligger jag på sängen igen

Middagen är avklarad och det finns inget att göra. Trevligt nog så är det ingen som glor på tv närmast mitt rum. Nu kan man tycka att jag ska skita i om andra patienter sitter och glor på tv hela tiden och det hade jag gjort om det inte påverkat mig. En del patienter förefaller nämligen vara döva eller så är deras mål att återuppväcka döda personer för volymen på tv är inte att leka med. Ligger jag på sängen i mitt rum med stängd dörr kan jag höra varje ord på tv. I längden blir det rätt drygt eftersom tv i stort sett bara är avstängd under måltider.

Det borde finnas en psykiatriskavdelning för människor som är 65+ och som även behöver hjälp för sina fysiska problem. Den kategorin av patienter har ett så pass stort hjälpbehov som jag inte riktigt tycker att personalen har en möjlighet att tillgodose

Kommentarer