Söndag på dårhuset

Att nämna att vi är för många patienter på avdelningen känns rätt onödigt eftersom det i stort sett alltid har varit så när jag varit inlåst. Enkelt förklarat är det helt enkelt så att det finns fler galningar i dalarna än det borde finnas med tanke på antalet platser.

Nu ska patienterna som får gå ut ta den dagliga promenaden. Jag får naturligtvis inte gå ut men det förvånar mig inte direkt. Det finns nog inte någon läkare kvar på Säter nu som litar på mig. Jag är ganska enkel på så sätt,har jag respekt för en person och den har behandlat mig okej så håller jag vad jag lovat. Det gjorde att läkare H litade på mig nät jag lovat något. Nu skulle jag säkert kunna lova puckoläkarna(menar inte V eller Le) här något om de skulle kräva det men jag skulle inte ha några betänkligheter mot att bryta ett sådant löfte. Jag hoppas verkligen att ingen av dem en dag hittar den här bloggen. Rent krasst är jag dock tveksam till om de besitter så pass mycket slutlednings förmåga att de skulle fatta att det är jag som skriver. De är nog ändå för självupptagna för att inse så mycket.
Snart blir det kaffe i alla fall och det är positivt

Kommentarer