Söndag

Så var snart ännu en vecka över. En vecka med mycket tankar och funderingar. Klokare har jag nog inte blivit men jag har fått mer ro i själen. Jag hade velat skriva från hjärtat men det gör jag inte utan försöker välja rätt ord. Det är svårare än man kan tro. Jag vill inte att någon läser här i framtiden och läser in något annat än jag avsåg. Det är nog en av begränsningarna med att skriva så att alla kan läsa. Jag vet hur jag är när jag läser något som får mig att fundera. Det är väldigt ovanligt att jag frågar den som skrev orden hur den menar istället tolkar jag det bara och jag tolkar utan tvekan saker helt fel ibland. Därför försöker jag skriva hur jag tänker på ett rakt sätt men ibland luddar nog även jag till det. Kanske är det så enkelt att det inte är lätt att vara människa och slösa onödigt mycket tid på att fundera.

Kommentarer