Tänker,funderar och planerar

Finns inte så mycket annat att göra så länge som jag är risig fysiskt. Nu är jag bra mycket piggare än jag var i morse så jag ska inte klaga allt för mycket. Det finns saker som jag inte kommer att kunna styra upp och det stör mig men det är som det är. Jag tror att det mesta annars är ordnat.

Kom att tänka på att en skötare på dårhuset tyckte att jag resonerade underligt när det kommer till en sak. Min åsikt är att det är fruktansvärt egoistiskt att ta livet av sig genom att hoppa framför tåg och liknande, ska man ta livet av sig finns det ingen anledning att tvinga en annan person att döda en. Däremot hade/har jag inga spärrar när det gäller att försöka ta livet av sig när man är inlagd. Skötaren tyckte att det var underligt att jag kunde utsätta skötare för det men aldrig skulle hoppa framför tåg. För mig så är det stor skillnad mellan att tvinga någon att döda mig och att låta någon hitta mig efter ett självmordsförsök. Är mitt resonemang verkligen ologiskt?

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den