Ännu en morgon på dårhuset

Jag hade tur för det var en av mina favoritskötare som jobbade natt. Det är skönt att ha ett par favoriter som känner mig bättre och vet hur jag är. Skötare T är bra och hon tog sig tid att prata med mig fast det var stressigt för personalen. Det är sådant som kan göra en värdelös dag lite mindre värdelös. Har man inte varit inlåst kan jag tänka mig att man tror att det är läkarna som gör nytta på avdelningar men så känner jag inte att det är. Läkarna har en liten roll när det gäller patienter, några enstaka läkarsamtal gör inte att att man känner mig. Läkarna lär känna patienter genom skötarnas anteckningar och tidigare journalanteckningar och det är inte en hel bild. Undantaget är läkare H som pratade mycket med mig och fattade hur jag är. Funderar på om jag ska ta och resa mig från sängen och leta reda på en skötare och be om rena kläder så jag kan duscha. Svåra beslut man måste fatta som inlåst galning

Kommentarer

  1. Bra skötare gör väldigt mycket när man är inlagd. Kämpa på! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den