Är det mening att jag ska vara tacksam?

En sjuksköterska dök upp för en stund sedan och berättade att tokiga läkaren med handväskan hade gett henne i uppdrag att boka in en tid på öppenvården åt mig. Det hade hon ordnat så jag har en tid på fredag. Syftet med det förstår jag i vanlig ordning inte. Öppenvården är fullständigt värdelös och hade jag velat ha en tid hade jag kunnat ordna det själv. Nu sa dock sjuksköterskan att det är helt upp till mig om jag går eller inte och det förutsätter att jag då är satt på fri fot. Nu räknar jag med att bli utskriven innan fredag för någon plan för min utskrivning lär det finnas om de bokar in en tid på öppenvården. Varför jag ska sitta här på säter är som vanligt ett mysterium. Jag mår inte bättre av det och bevisligen går det att ta livet av sig här

Kommentarer