Dregen självbiografin berättad för Tore S Börjesson

Boken om Dregen fanns på avdelningen och jag tänkte att det kunde vara intressant läsning. Jag hade fel. Boken ska handla om hans liv men känns mer som en bok för frälsta Hellacopters och Backyard babies fans. Ohyggligt mycket namedropping, mycket om vilka band som influerat och nördiga detaljer om förstärkare och annat blandat med små portionet av vem Dregen är. Fast jag har läst boken kan jag inte säga att jag vet mer om honom. En del bitar är väldigt privata som hans fars självmord och det år sådant som visar vem en person är inte en massa minnen av att supa men kändisar. Det är mycket möjligt att den som har skrivit boken kan ha varit lite för mycket av ett fan av Dregen för det blir lite för mycket dyrkan i texten.

Jag kan inte klassa boken som läsvärd om det är Dregen man vill läsa om. Om man däremot vill nörda ner sig i banden är den ett bra val. Det som nog påverkade mig mest bortsett från faderns självmord var att läsa namnet på ett band, jag kände sångaren och han dog för rätt många år sedan. Lite tokigt blir det när det som jag fastnar för är namnet på ett band som inte har något med boken att göra

Kommentarer