Efter 30 min sömn

Hjärnan känns rätt mosig efter lite för lite sömn men det gör inte så mycket när man är inlåst. Igår var det i alla fall trevliga poliser som förde mig hit och det är alltid positivt. Lite komiskt var det att jag berättade för poliserna vad som skulle hända när jag kom in och jag hade helt rätt. Jag förutspådde att jag skulle få träffa en tomte och att beslut om lpt skulle skjutas på till idag. Jag fick dock uppleva en ny sak och det var att personalen på jouren bad poliserna vänta med mig och sedan föra mig till avdelningen.
Färden till dårhuset blir lite lättare om det är poliser som det går att prata med. Om en stund är det frukost så jag får väl se fram emot det ett tag. Jag hoppas att jag får träffa läkaren tidigt så jag blir av med vak men det beror på hur hon prioriterar och hur många jourfall som dyker upp. Det som talar för att det blir samtal tidigt är att det är dåligt med personal och då är det svårt att ha vak på en patient

Kommentarer