Hopp om utskrivning

Underligt nog kom sjuksköterskan och berättade för mig hur det är tänkt. Har aldrig varit med om det tidigare utan jag brukar först få information under läkarsamtalet. Funderar lite på om det beror på att läkare Li är rädd att jag ska säga något som får henne att tappa anseende hos tomtarna. Nu är det i och för sig väldigt ovanligt att någon tomte är med på mina läkarsamtal men kanske blir det så idag. Det sjuksköterskan informerade om är att jag inte blir utskriven om det inte finns någon planerad uppföljning. Deras plan är då att jag ska träffa den vanliga läkaren på öppenvården och sedan ska han avgöra om jag behöver träffa en psykolog. Jag är inte dummare än att jag sa att jag går med på det. Fullständigt meningslöst men om det är det som krävs för att jag ska få komma ut härifrån så är det så. Sen lär de även skriva av min lpt och då är det ändå upp till mig om jag går till öppenvården eller inte. Rätt komiskt är det att rätt många i personalen håller med mig om hur meningslöst det är att hålla mig inlåst här

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den