Jävla as

Jag borde inte bli förbannad längre för jag borde vara van men så är det inte. Varför i helvete kan inte folk låta bli mina bilder? Jag vill inte att bilder på våra hundar dyker upp på alla möjliga underliga ställen. Är det inte folk som låtsas att det är deras hundar så är det puckon som snor bilderna och lägger upp på ställen så att de ska kunna tjäna pengar. Jag vill inte att bilderna finns på andra ställen än var jag har lagt upp dem eller givit mitt tillstånd till att de får användas. I perioder funderar jag på att sätta en vattenstämpel på alla mina bilder men jag kan känna att det även förstör bilden. Om puckon bara lärde sig att bara för att man googlar fram en bild så har man inte rättigheter att använda bilden. De enda bilder som det är fritt att använda är bilder där det uttryckligen står att det är okej att använda dem. Jag utgår från att folk inte är så dumma att de tror att det är fritt fram att använda en olåst cykel men om det står en skylt på cykeln att det är fritt att låna den så förstår de flesta att det är så. Använd den logiken när det gäller bilder. Står det inte att det är fritt att använda bilder så är det bara att acceptera att den som äger rättigheterna inte vill se bilden på andra ställen. Finns fler än jag som är trötta på att hitta sina bilder på alla möjliga ställen.

Kommentarer