Läkarsamtal avklarat

Och det var lika givande som det brukar vara med läkare som jag inte gillar. Pratade lite om självmord och jag tyckte mest att hon försökte skuldbelägga mig och det sa jag. Hon menade att det inte var så hon menade och inte vet jag. Kanske missuppfattade jag eller så tänkte hon inte på hur hon uttryckte sig. Sen blev hon även förvånad av att jag bryr mig om hur jag påverkar andra och att jag bryr mig om deras känslor. Jag kan inte förstå hur en del lyckas tolka mig som en hjärtlös person eller jo det kan jag. De läser i min journal att jag har drag av narcissistisk personlighetsstörning och sen spelar det ingen roll hur jag är i verkligheten. En del saker ändrar sig aldrig och i vanlig ordning blev jag erbjuden medicin. När jag tackade nej kontrade hon med att jag sitter på lpt så de bestämmer om jag ska ha medicin eller inte. Att säga sådant fungerar dåligt på mig så jag förklarade att jag vägrade mediciner i perioder på 90 och kan göra det igen. Hon gav sig inte riktigt men jag fick order att fundera över om jag kan tänka mig medicin.

Vi kom inte fram till något mer än att jag inte får åka hem idag. I morgon tänker hon ringa sambon eftersom hon har rätt att göra det enligt LPT. Så får se vad det leder till,kanske blir jag utskriven imorgon vem vet

Kommentarer