Måste vara första gången

Min fm var rätt trevlig för en som tidigare var vikarie på 90 hoppade in och jobbade några timmar här. Det var längesedan som jag pratade med M så vi pratade lite medan han satt vak på mig. Efter det dök skötaren från 90 upp som alltid brukade peka finger åt mig. Det var alltså på ett skämtsamt sätt under tiden jag var inlåst länge. Så då fick jag säga hej till honom och få en kram. Sen blev det läkarsamtal och jag blir kvar här till mån när ett nytt beslut ska fattas. Jag får inte ha egna kläder men mitt 2+ blev till ett 1+ så det var positivt. Extra tillsyn är jag van vid och det stör mig inte det är vak som är drygt. Till min stora förvåning fick jag följa med ut med andra patienter för en stund sedan.

Det är väldigt udda, om jag minns rätt var det i maj/juni förra året när jag var på den här avdelningen som jag senast fick följa med ut med andra patienter. Och jag kan inte minnas att jag någonsin har fått gå ut under första dygnet här.
Om någon funderar så blev det givetvis en ytlig kroppsbesiktning av mig när jag kom hit i natt.

Kommentarer