Ny vecka igen

Så har det då blivit en ny vecka på dårhuset och i resten av världen. Fick veta att det är Li som är läkare här nu och henne klassar jag som en riktigt värdelös läkare. Det blir så mycket tydligare hur bra läkare H var/är när man blir drabbad av puckon hela tiden. Han och jag var långt ifrån eniga om allt och vi hade våra duster men jag visste hela tiden att det han gjorde gjorde han för att han ville hjälpa mig. Läkarna nu känner jag absolut inte så för. De har mig bara inlåst ett tag erbjuder mig att stanna längre om jag vill och sen är det bra med det och inget förändras av det. Utan ett par av de bra skötarna skulle vistelsen här vara olidlig. Nattpersonalen skrev in i min journal att jag måste få åka hem idag så får se om det hjälper. Jag mår verkligen inte bättre av att sitta här så för mig fyller det ingen funktion. Jag kan ta livet av mig här inne lika lätt som ute så det är bara meningslöst att hålla mig inlåst

Kommentarer