Och här sitter jag

Det blev ett kort läkarsamtal med läkaren med en osund koppling till sin handväska med det vanliga budskapet att jag kan komma tillbaka hit när jag känner att jag behöver det. Och att det är bättre att jag kommer hit innan jag gör något. Inget nytt under solen kan man säga. Nåväl jag ska i alla fall få gå ut med personal och med tanke på att jag inte varit utomhus sedan i lördags så är det bra. Viktigast för mig var att få veta när jag blir utskriven och svaret på det blev att om allt fungerar och jag uppför mig kan jag bli utskriven i början av nästa vecka. Jag var faktiskt ärlig och sa till henne att om jag blir för less tar jag livet av mig oavsett om jag är inlåst eller inte. Verkligheten är att jag skulle hinna dö innan någon tittar till mig här. I vanlig ordning uppmanade hon mig att tänka på hur ett självmord skulle påverka min sambo. Uppriktigt sagt är jag heligt less på skuldbeläggandet som många i vården ägnar sig åt. När man är självmordsbenägen så blir inget bättre av det.
Jag är glad att jag tvättade på fm för annars skulle jag bli tvingad att ha landstingets underkläder imorgon

Kommentarer