Sex timmar

Efter att ha sovit sex timmar så är jag nu lite piggare i alla fall. Helt lätt att somna var det inte för patienten i rummet bredvid skrek och uppförde sig illa. Hörde att jourläkaren dök upp och sen blev det lugnare. Antar att de drogade ner honom lite.

I vanlig ordning är vi för många på avdelningen och då blir det stökigt. Tror vi är 17 på en avd med 12 platser. Får se om några skyfflas hem idag fast det bara är jourläkare. Läkaren för dagen är den med en osund koppling till sin handväska och hon är duktig på att rensa avdelningar på patienter. En sak som är positiv är att skötare K som egentligen har gått i pension har hoppat in här idag. Jag gillar henne även om hon är en av dem som jag inte skulle kunna lura för hon tillhör kategorin av skötare som har koll.

Det som stör mig för dagen är att min toa är låst. Läkaren igår hade tydligen gett order om det men personalen insåg det först på kvällen. Jag borde sluta ifrågasätta logiken här eftersom jag ändå aldrig kommer att kunna förstå den men det kan jag inte. När jag var inlagd här senast efter en intox fick jag ha bh och toan var öppen. Nu när jag kom hit utan att ha gjort något så får jag inte ha bh och toan ska vara låst. I mitt huvud går det inte riktigt ihop

Kommentarer

  1. Samma med överbeläggning när jag låg inne senast. Skitjobbigt, och rörigt ;(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det alltid överbelagt vilket inte är så konstigt med tanke på att det i dalarna bara finns ca 60 slutenvårdsplatser om man räknar med missbruksavdelningen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den