Vad i helvete ska jag vara här för?

Större delen av dagen har jag tillbringat i sängen med en filt över huvudet. En skötare har frågat hur jag mår och uppmanat mig att gå ut ur rummet och prata med någon av skötarna om jag mår för dåligt. I natt är det en vecka sedan jag kom hit och på den här tiden har jag haft tre korta läkarsamtal om man inte räknar med inskrivningssamtalet med en övertomte. Ett av samtalen var bara för att besluta att jag sitter på LPT. De andra två samtalen var med läkaren med en osund koppling till sin handväska. Mycket av det hon sa var rena felaktigheter så antingen står det tokigt i min journal eller så brydde hon sig inte om att läsa. Jag förstår inte riktigt om det är det här som ska kallas behandling för jag tycker bara att det är meningslös förvaring. Jag är inte ett dugg mindre självmordsbenägen nu än jag var för en vecka sedan. Konstigt nog börjar jag inte älska livet fast jag är inlåst på en avdelning där det bland annat finns en patient som tror att den har jobbat som läkare här. Måste väl vara något stort fel på mig.

Mailen är tokig igen men nu yttrar det sig bara genom att jag inte kan skicka något

Kommentarer

  1. Det är ju så jäkla drygt att vara inlagd, speciellt om man inte får gå ut. Läskigt med brandlarmen, att dom stoppar in patienterna på rummen :/

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den