300 kronor fattigare

Resultatet av mitt besök på öppenvården blev att läkaren skickar en remiss till en psykolog. Jag tycker att det är fullständigt vansinnigt att människor som bor här och behöver träffa psykolog ska åka 10mil enkel resa för det. Hur många som mår psykiskt dåligt orkar det? En gång i veckan är det tydligen en psykolog som kommer till öppenvården jag tillhör men hon håller bara i utredningar. I min värld skulle det vara vettigt om psykologen kom hit två dagar i veckan så kan hon ägna sig åt terapi en av dagarna. Sen förstår jag fortfarande inte vad jag ska ha för nytta av att träffa en psykolog varannan- var tredje vecka. I remissen till öppenvården stod det att något nytt måste hända nu så det är väl bara för mig att ställa upp på allt. Gissar att dårhuset oroar sig för att jag ska dyka upp på nytt med vårdintyg.

Något som störde mig lite var att en av tokläkarna på dårhuset tydligen har skrivit in i min journal att jag bloggar. Syftet med att skriva det förstår jag i vanlig ordning inte. Om någon av mina läkare nu hittar hit så gör det mig inget utan jag förstår bara inte syftet med att skriva det i min journal.

Kommentarer