Bättre än jag trodde

För rätt många år sedan så läste jag hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Jag gillade boken och den fick mig att skratta ett par gånger. Sen kom filmen och jag tänkte se den men fick höra av en del att den inte var bra. Så det blev aldrig av att jag såg den. Nu upptäckte jag för ett tag sedan att filmen fanns på biblioteket och givetvis lånade jag den. Jag hade inga större förhoppningar på filmen men den var bra. Nu är det så klart mycket från boken som inte är med i filmen men jag får lov att säga att det är bra gjort att ändå få med så mycket.

Lite imponerad är jag över mig själv som orkade se en film för det var länge sedan. Underligt nog så kan jag koncentrera mig så att jag kan läsa böcker men att se filmer eller se på tv har jag väldigt svårt för. Det är så konstigt att jag kan bli så trött bara av att titta på något som borde vara avkopplande.

Kommentarer