Bra start på dagen...

När jag hade klivit upp ur sängen lyckades jag med konststycket att köra in mina tår i ett bordsben. Sen var det bara att torka bort blod från golvet och sätta på ett plåster. Att dra på mig kängor om en stund känns lagom lockande men något alternativ har jag inte. Idag är det nämligen dags för ännu ett givande samtal med läkaren på öppenvården. 1½ månad efter att jag kom ut från dårhuset senaste vändan så ska nu läkaren bedöma om jag är behov av att träffa en psykolog. Om han kommer fram till att jag behöver det får jag en remiss till en annan öppenvårdsmottagning 10 mil bort. Jag vet inte riktigt om en annan läkare på den mottagningen då ska göra en ny bedömning eller om jag direkt från träffa en psykolog. Bökigt med andra ord och vad jag har för nytta av det vet jag inte riktigt. Psykologer står inte högt på min lista

Kommentarer