Hakat upp mig på några ord

Senaste gången jag träffade läkaren på öppenvården så sa han några ord som jag har funderat över. Hade jag varit vettig skulle jag garanterat ha släppt det för ett tag sedan men som bekant så är jag inte vettig. Det han sa till mig var att jag ibland är för rak i kommunikationen med sjukvårdspersonal. Jag förstår inte riktigt det känner jag. I samtal med sjukvårdspersonal så föredrar jag en rak kommunikation och har aldrig sett det som något negativt. Frågar man mig något så får man ett rakt svar och jag förväntar mig samma sak tillbaka. Det verkar väldigt underligt om läkare och liknande föredrar att jag sitter och svamlar om inget en stund. Jag ser det som slöseri med deras och min tid. Borde inte sjukvårdspersonal föredra att man är rak? Nu har jag inga planer på att ändra mig och om sjukvårdspersonal har problem med att jag är för rak så är det deras problem

Kommentarer

  1. Alltså, det var himla skumt sagt! Kan du inte fråga nu i efterhand? Blev nyfiken vad man kan mena med ett sådant påstående, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att en läkare inom vanliga vården skrev något skumt i min journal efter att ha träffat mig. Jag vet att jag gjorde henne lite illa till mods med mina svar på hennes frågor. Givetvis så var det inte min avsikt men om man har läst delar av min journal och frågar mig om det och framtiden så är svaren kanske inte så roliga. Borde finnas en varning i min journal om att man bara ska ställa frågor till mig om man tål svar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den