Hur är det med säkerheten?

Varje gång som jag ser bilder i en blogg från någon slutenvårdsavdelning så ser jag alltid någon säkerhetsbrist. Jag funderar lite över om det kan vara så att det genom att det finns fler avdelningar än här också gör att det finns en stor variation från avdelningar med ordentlig säkerhet till avdelningar var det är slappare. Och att det då är så att de som bloggar sitter på en slappare avdelning. Med säkerhetsbrister menar jag allt från dricksglas till synliga sladdar. Nu minns jag inte hur det var på avdelningarna som jag satt på för ca 15 år sedan. Det jag minns är att en av patienterna fick vara i köket och baka så det kan inte ha varit en avdelning med hög säkerhet. Lite rubbad blev jag nog av att sitta så länge på dårhuset för annars skulle jag nog inte ens fundera över sådant här.

Kommentarer