Jag skrämde läkaren och läkaren skrämde mig

Läkaren var rätt vettig vilket gjorde att jag svarade på frågor hon hade om mina självmordsförsök och självmordsplaner. Jag vet inte riktigt om hon hade räknat med att jag skulle svara så ärligt men en del saker har jag inga problem att svara på. Vid det här laget vet jag även vad man kan säga och vad man ska hålla tyst om om man inte vill få vårdintyg på sig. Jag sa absolut inget som gör att det går att sätta vårdintyg på mig. När vi hade pratat klart om min fysiska hälsa sa hon att hon ville att psyk skulle göra en bedömning på mig innan jag fick åka hem. Min första tanke var att dra fort som fan men innerst inne insåg jag att det i värsta fall bara skulle leda till att polisen skulle dyka upp hemma. Tanken att bli tvingad till dårhuset fast jag inte gjort något eller sagt något som jag skulle kunna få vårdintyg för skrämde mig. Nu hade jag lite tur för hon fick inte tag på någon från psyk i närområdet utan ringde istället till dårhuset. Där fick hon prata med läkare Le som var helt på min linje att det är fullständigt meningslöst att frakta mig till dårhuset. Det var nog första gången som jag har haft nytta av att läkarna på dårhuset vet hur jag är. Efter det fick jag i alla fall åka hem och det är jag glad över. Läkarna var lite oroliga över att mitt blodtryck på sikt kommer att skada mina organ så de beslutade att det var dags för blodtrycksmedicin. Givetvis så har jag läst i Fass och biverkningarna verkar inte roliga så får se hur det går

Kommentarer