Dags för lite rådjur

Det var länge sedan som några rådjur var med i bloggen så idag fick kameran följa med ut. Att fota rådjur med mobilen gör jag inte för det blir aldrig bra.
Nu blev bilden för ljus för jag hade ställt in kameran efter ljuset i skuggan men jag tog ändå en bild. Efter det ändrade jag inställningarna och det blev lite bättre.
Perfekt blev det inte men ibland är det svårt att ändra inställningarna tillräckligt fort när man har en hund i koppel. Jag avskyr fortfarande bildbehandling så jag har inga planer på att justera ljuset i bilderna.

Kommentarer

  1. Så underbart vackra de är! Härliga rådjur! Dock förstår jag inte hur folk kan gilla Bambi, vilken skitfilm hahaha

    SvaraRadera
  2. Du verkar bo så fint! Underbara bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt fint här och fast jag har bott här rätt länge nu så blir jag ändå förvånad ibland över naturens skönhet.

      Radera
  3. Väldigt fina bilder! Har du ställt ut några av dina naturbilder någon gång? //Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag aldrig gjort. Det fanns några luddiga planer på det för några år sedan men jag hamnade på dårhuset istället

      Radera
  4. Jag tycker du ska "ta tag" i de luddiga planerna, faktiskt... Många av de bilder jag sett, tagna av dig, är väldigt vackra! //annica

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den