Fallet Vincent Franke av Christoffer Carlsson

I tv programmet Deckarna så är det en författare som för mig var helt okänd nämligen Christoffer Carlsson. För att råda bot på det lånade jag en bok av honom på biblioteket och nu har jag läst den.

Bokomslag Fallet Vincent Franke (pocket) Vincent Franke är en smålangare som precis har blivit släppt ur häktet. Han hör av sig till sin langare så fort han kan för att få tag på droger att sälja. Langaren Marko kommer hem till Vincents lägenhet med varor och morfin som är Vincents val av drog. Marko uppmanar Vincent att vänta med att ta morfinet för han kan komma att behöva hjälp senare på kvällen. Vincent lyssnar inte på uppmaningen och på kvällen återvänder Marko med en kvinna som är bunden med silvertejp. Det enda Vincent får veta är att han ska ta hand om kvinnan i cirka en vecka och hon får inte gå ut. Att ta hand om kvinnan är ett uppdrag från den som styr den undre världen vilket innebär att Vincent är på det klara med konsekvenserna om han misslyckas.

Boken är en inblick i en värld av trafficking och trasiga människor. Det är en läsvärd och spännande bok

Kommentarer

  1. Låter som en bok jag måste läsa. Min lista börjar bli lång efter alla dina tips ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den