Fyrmästarens dotter av Ann Rosman

Bokomslag Fyrmästarens dotter (pocket) Ett par polska och ett par svenska arbetare gör sitt bästa för att så fort som möjligt bli klara med arbetet att göra om tidigare bostäder till en turist- och konferensanläggning. När två av polackerna jobbar nere i matkällaren rasar plötsligt en vägg. Det som döljer sig bakom väggen är ytterligare ett rum och det som finns i rummet är liket av en man. Den som får hand om utredningen är Karin Adler och det blir inget lätt jobb för henne. Hon får gräva i det förflutna och upptäcker kopplingar lite kors och tvärs.

En helt okej bok och det var en hel del oväntade vändningar och sådant gillar jag. Det är inte en bok som lämnar ett större intryck på mig men den är läsvärd

Kommentarer

  1. Jag har ALDRIG läst en kriminalroman men skulle vilja hitta nån riktigt bra Har du nåt tips?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite osäker på vad som klassas som kriminalroman men ska jag tipsa om något får det bli Älskade Poona av Karin Fossum, Skam av Karin Alvtegen och Kråkflickan av Eriksson & Axlander Sundquist

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den