I jakten på en bok

Bokhögen hemma har minskat så det var dags att leta efter nya böcker att reservera på biblioteket. Av en slump fick jag upp en bok som förslag som jag har tänkt läsa ett bra tag. Personen som boken handlar om var jag inspärrad på psyket med. När han berättade för mig att det fanns en bok om honom tänkte jag bara att "klart det är så". Om jag minns rätt satt jag vid den här tidpunkten på avdelningen med de sjukaste människorna. Många hade psykoser och var allmänt i ett dåligt skick så det var mycket underligt jag fick höra på dagarna. När en patient då säger att det finns en bok om honom så trodde jag inte för ett ögonblick på det men jag hade lärt mig att det var meningslöst att argumentera. Efter ett tag fick jag dock veta av personalen att det faktiskt fanns en bok. När jag fick veta det var min tanke att läsa boken men det blev aldrig av. Nu har jag i alla fall reserverat Adams bok

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den