Några böcker reserverade

Det går inte att komma ifrån att jag tycker att det är väldigt smidigt att logga in på biblioteket och reservera lite böcker. Sen är det bara att ta sig till biblioteket och checka ut böckerna. Nu har jag äntligen tagit itu med att reservera en bok som en avlägsen släkting har skrivit. Jag har tänkt att jag ska läsa något av honom under några år men det har aldrig blivit av. Lite konstigt är det med tanke på att minst en av hans böcker har funnits i mitt föräldrahem så länge som jag kan minnas. Det ska bli intressant att se vad jag tycker om den boken, med tanke på priser som han har fått så borde han vara en bra författare. Nu är litteraturpriser ingen garanti för att jag uppskattar författaren men får se. Det finns en annan bok som jag skulle vilja läsa som har lite med min släkt att göra men om jag ska få läsa den verkar det som om jag måste köpa den och det är jag inte så pigg på.
När det kommer till böcker om psykisk ohälsa så har jag fått lite tips från den här listan på Boktipset

Kommentarer